živa predaja? (ulomak iz Dalai Lama, Stages of Meditation)

Loza predaje triju tekstova Stupnjeva meditacije je razmjerno rijetka. U središnjim i jugozapadnim područjima Tibeta, ta predaja nije naširoko poznata. Možda je bila dostupna u izdvojenim i udaljenim predjelima. Khunnu Lama Tenzin Gyaltsen primio je lozu u Khamu, a Serkong Rinpoche ju je primio od njega. U to doba nisam mogao primiti predaju, mada sam to htio. Mislio sam da, budući da tekst nije predug, neće biti mnogo teškoća da je primim kasnije. … Bio sam u Švicarskoj kad sam dobio telegram da je Serkong Rinpoche preminuo a Yongzin Ling Rimpoche lošeg zdravlja. Pogodilo me to da plaćam cijenu svoje lijenosti što nisam primio učenja o tekstovima Stupnjeva meditacije. Um mi je ispunila tuga i osjećaj gubitka. Potom bih, kad god sam sretao lame i geshe, upitao tko nosi njenu lozu predaje. Jednom kad bijah u Bodhgayi, susreo sam opata Sakhye Sangye Tenzina. Rekao mi je da je primio učenja o Stupnjevima meditacije od jednoga starog lame u Khamu koji je bio u Lhasi na hodočašću. Kasnije sam mislio da će, budući da je Khunnu Lama Rinpoche također primio učenje iz Khama, to biti ista loza. Također sam mislio da bi bilo lijepo primiti to učenje.

Kad bih ranije naišao na nove tekstove, posavjetovao bih se s Yongzin Ling Rinpocheom. Ali, tada je on preminuo. U to doba, cijenjeni Gen Nyima je također bio u Bodhgayi. Pa sam mu rekao situaciju i upitao ga za mišljenje. Rekao je da je to dobra zamisao. Tako sam primio predaju učenja od opata Sakye Sangye Tenzina. Osjećao sam se vrlo sretno, i to me automatski oslobodilo onog osjećaja žaljenja. Taj opat Sakye je dosta poznat i bio je uvažen majstor u samoj Sakyi. Sad je u svojim osamdesetim godinama. Čini se da nema pisanih komentara uz ovaj tekst. Veliki Tsongkhapa navodi nadugo iz njega u svojim Velikim postajama na putu, pa mislim da će biti primjereno da svoj komentar dopunim od tuda. …

Za dobrobit tibetskog naroda te da bi uspostavio Buddhin nauk među njima, veliki je Kamalashila vrlo ljubazno došao na Tibet. Tri dijela Stupnjeva meditacije bili su napisani na Tibetu, a Kinez Hvashang postao je katalizator za njegovo stvaranje. … Acharya Kamalashila napisao je ovaj tekst da bi spriječio  napredovanje  njegovih pogrešnih gledišta. Ovdje možemo primijetiti da su ta velika bića u ono doba pokazivali veliku školničku i moralnu snagu. Koristili su vrlo istančan jezik za opovrgavanje pogrešnih stajališta i nisu napadali svoje suparnike kao pojedince. Zapravo su oblikovali lucidno i jasno izlaganje temeljnog filosofskog gledišta, meditacije i postupanja kako je poučavao Buddha. Na taj je način Buddhin nauk zasjenio slabija i pogrešna gledišta, koja su nestala sama od sebe. Tako da ovaj dragocjeni tekst ima jednu osobitu karmičku vezu s Tibetom, zemljom snjegova.

ulomak iz: the Dalai Lama, Stages of Meditation, 2001., str. 23.-25., preveo: ja

Oglasi

Komentiraj

